ממה בנויה הדירה הבאה שלכם?

שיטות וסוגי בנייה שכדאי להכיר

כל מי שהתנסה בתהליך רכישת דירה יודע שהתהליך כרוך באיסוף מידע במגוון נושאים גדול לגבי הדירה הפוטנציאלית, בלעדיו לא ניתן לקבל החלטה מושכלת מהי הדירה המתאימה ביותר. בחינת פרמטרים כגון מיקום, גודל, מבנה ומחיר הדירה מובנת מאליה, כמו בירור מידע לגבי אמינותו וניסיונו המקצועי של היזם. אך מה בנוגע לשיטת הבנייה? מתברר שהבנת שיטת הבנייה בה בונים את הבניין בו מצויה הדירה המיועדת לרכישה, יכולה להיות מכרעת לא פחות משאר הנושאים המקובלים שבוודאי כבר נבדקו. מידע זה מספק תובנות לגבי איכות ועמידות המבנה ומאפשר לקבל החלטה מושכלת לגבי איכות ההשקעה בנכס המדובר. על מנת לקבל החלטות על פי פרמטר זה, יש להכיר את מגוון שיטות הבניה הנהוגות בישראל על חסרונותיהן ויתרונותיהן. כך ניתן לבחון את שיטת הבנייה בנכס הנבחן ביחס לשאר שיטות הבנייה הנהוגות. מידע זה יספק ערך מוסף ויאפשר לקבל החלטות מושכלות.

מדוע חשוב להכיר את שיטת הבנייה?

הבנת שיטת הבנייה בה משתמשים בבניין מספקת תובנות חשובות לגבי האיכות, העמידות והיעילות של המבנה ושופכת אור גם על יעילות תהליך הבניה עצמו. נתון זה מאפשר לקונים פוטנציאליים להעריך את היתרונות והחסרונות הקשורים לכל שיטה, ועוזר להם לקבל החלטה מושכלת על סמך העדפותיהם ודרישותיהם. על ידי הכרת שיטת הבנייה, הלקוחות יכולים לקבל ביטחון באמינות ובאורך החיים של ההשקעה שלהם.

מהן שיטות הבנייה העיקריות הנהוגות בישראל?

בישראל נהוג לעבוד באחת משלוש שיטות הבנייה העיקריות: בנייה בשיטה הקונבנציונאלית, בנייה טרומית ובנייה מתועשת. מאמר זה נועד לשפוך אור על שיטות אלו תוך התמקדות בשיטת ברנוביץ', שהיא שיטת בנייה תעשייתית המשלבת ביעילות את החיפוי החיצוני עם קירות המבנה, ונהוגה בבניינים רבי קומות.

שיטת הבניה הקונבנציונאלית הייתה עד לא מזמן שיטת הבנייה הנפוצה בישראל. היא כרוכה בהרכבה הדרגתית של חומרי בניין באתר הבניה. התהליך כולל חפירת יסודות, הקמת קונסטרוקציית עץ, יציקת בטון ובניית קירות לבנים עם חיבורי מלט.

שיטה זו הייתה נהוגה במשך זמן רב ולכן קיימת תשתית נרחבת של משאבים וידע ליישומה. לעומת הבניה הקונבנציונלית, שיטת הבנייה הטרומית הינה חדשנית יותר, מהירה יותר ונקייה יותר והינה בנויה ממודולים סטנדרטיים ולכן מגבילה מבחינה עיצובית ואינה מאפשרת גמישות אלא היצמדות למודולים הקיימים, היא כרוכה בלוגיסטיקה והובלה, בעלת עלויות ראשוניות גבוהות, צורך באלתורים והתאמות באתר עקב אי התאמה לתנאי השטח בפועל. כתוצאה מכך יש צורך להיעזר בכוח אדם מיומן. בין יתרונותיה: השפעה סביבתית קטנה, תהליך קצר יותר באתר הבניה והעובדה שבקרת איכות המוצר נערכת במפעל המייצר. 

שיטת הבנייה המתועשת משלבת אלמנטים של שיטות קונבנציונאליות וטרומיות כאחד. בעוד שטכניקות קונבנציונאליות משמשות לבניית היסודות, הקירות והתקרות מוזמנים ממפעלים, בדומה לגישה הטרומית. שיטה זו מקובלת בפרויקטים בקנה מידה גדול שבהם אתגרים לוגיסטיים מונעים הובלת רכיבים מוכנים מראש לאתר והיא מייעלת את תהליך הבניה בהם. לצורך קבלת תוצאה מיטבית בשיטה זו, נדרשת חברה מקצועית ומנוסה בשיטה. זו הסיבה שלא כל קבלן יכול ומתאים לעבוד בשיטת הבניה המתועשת. כמו כן, נדרש תכנון מוקדם המותאם ליישום השיטה. מי שבונה בשיטה זו ייהנה מאיכות בניה משופרת תוך השפעה והפרעה סביבתית מינימלית ויקבל תוצאות מהירות תוך שימת דגש על זמן עבודה מועט ויעיל באתר הבניה.

שיטת ברנוביץ' – קווים לדמותה

שיטת ברנוביץ' היא שיטת בנייה תעשייתית המקובלת בישראל בבניינים רבי קומות ומגדלי מגורים. היא משלבת בין חיפוי חוץ לבין קירות מעטפת המבנה.  זוהי בעצם אבולוציה של "שיטת ירושלים" או "שיטת המדינה", שהייתה נהוגה בעבר בעיקר בירושלים בשל תקנות מקומיות המחייבות ציפוי אבן על מבנים. השיטה המסורתית כללה בניית מחיצות עם קרשים, רשת ברזל ואבני חיפוי אבן ולאחר מכן יציקת בטון. שיטת ברנוביץ' החליפה את תבניות העץ בתבניות פלדה, הקלה על שכפול מרצפה לרצפה והפכה אותה למתאימה לבניינים רבי קומות בעלי מבנים אחידים.

אז איך זה עובד בפועל? בשיטת ברנוביץ' יצוקים קירות בתבניות פלדה שעליהן מרכיבים אריחי חיפוי. עוגני נירוסטה מוכנסים בגב האריחים. תבנית חיצונית ריקה ממוקמת, ומעליה מניחים אריחים עם עוגנים, מאובטחים עם חומר איטום ורשת פלדה. לאחר בדיקת העוגנים, סוגרים את הקיר בתוך תבנית פנימית, ובין התבניות יוצקים בטון. לאחר התייצבות הבטון מוציאים את התבניות, מנקים ומכינים אותם לקומה הבאה.

מה אומרים המומחים?

שאלנו את אנשי קטה יזמות על שיטת ברנוביץ'. הם סיפרו לנו שהם משתמשים בה במודלים רבי קומות בעיקר ונתנו כדוגמא את פרויקט "יצחק שדה 34". מדובר על מגדל מגורים איכותי הממוקם ברמת ורבר בפתח תקווה. המגדל בן 19 הקומות מציע דירות בנות 3, 4 ו-5 חדרים לצד פנטהאוזים יוקרתיים בני 5 חדרים עם מרפסות מרווחות המתהדרות בנוף פתוח מדהים. 

לשאלתנו מדוע בחרו דווקא בשיטת ברנוביץ' לפרויקט זה, הם מנו מספר יתרונות: היא מאפשרת שימוש באריחים דקים (22 מ"מ) ותורמת להפחתת עלויות תוך שמירה על איכות לאורך כל התהליך. היא מאפשרת עבודה יעילה ומסודרת באתר הבניה, תוך קיצור זמן העבודה בפועל באתר ומייצרת מינימום הפרעה סביבתית. 

פרויקט יצחק שדה 34 פתח תקווה
פרויקט יצחק שדה 34 פתח-תקווה

האם אתם כבר יודעים ממה בנויה הדירה הבאה שלכם?

כאשר אתם עומדים בפני החלטה בנוגע לרכישת דירת קבלן בבניין מגורים, תנו את דעתכם גם לשיטת הבנייה. לכל אחת משיטות הבנייה הנהוגות בארץ יתרונות וחסרונות. אנו מצאנו שלשיטת ברנוביץ' יתרונות רבים שבהחלט עולים על מניין חסרונותיה. היא מאפשרת יעילות מרבית, מקצרת את זמן הבנייה בפועל ומבטיחה תוצאות איכותיות במיוחד, גם בנוגע לאיכות החיפוי החיצוני בניינים רבי קומות. כלקוחות, הכרת שיטות הבנייה הללו מאפשרת לכם להוסיף קריטריון נוסף לרשימת הקריטריונים שלכם, לדייק את החלטתכם ולבחור בפרויקט המתאים ביותר לצרכיכם ולהעדפותיכם, מה שיבטיח לכם השקעה בטוחה ומושכלת.

*המידע בכתבה הינו כללי בלבד ואינו מהווה התחייבות ו/או ייעוץ כלשהו של חברת קטה יזמות או תחליף לייעוץ אחר. רק הסכם חתום כדין יחייב את החברה. ט.ל.ח.

למידע נוסף או תיאום פגישה

השאירו לנו פרטים: