כיצד תשפיע עלינו מהפכת התחבורה של ישראל? רמז: יש אנשים שזה יהיה להם ממש נוח

פרויקט הרכבת הקלה רוקם עור וגידים ויש הטוענים שזו עומדת להיות מהפכה של ממש בהרגלי השינוע של רבים מתושבי מטרופולין תל אביב. שלושת קווי הרכבת הקלה וששת קווי המטרו ישרתו כשלושה מיליון נוסעים ביום וייצרו חיבור נוח וזמין בין לא פחות מ-27 רשויות שונות באזור המרכז. מדובר על הפרויקט המורכב והגדול ביותר שהוקם בישראל בתחום התחבורה ו- 248 התחנות שבו יתפרסו על פני 240 ק"מ.

פרויקט התחבורה מוקם על ידי חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים, חברה ממשלתית שהוקמה במיוחד לצורך זה. החזון הוא שמערכת התחבורה החדשה תיתן מענה איכותי ונגיש לשינוע ברחבי גוש דן ותהווה תחליף מועדף לנסיעה ברכב פרטי. כתוצאה מכך המערכת תהווה מנוף לצמיחה כלכלית ולהתחדשות עירונית. 

איך זה יעבוד?

הפרויקט משלב שתי מערכות שינוע: הרכבת הקלה (הדנקל) והמטרו. לכל אחת מהם שלושה מסלולים שונים וביחד הן יוצרות את השילוב שמאפשר ניידות מקסימאלית בכל רחבי גוש דן ומספקות מענה ניידות אופטימאלי ונגיש לתושבי הערים המקיפות את תל אביב. 

הרכבת הקלה

אזור מטרופולין תל אביב רושת וחולק לשלושה מסלולי נסיעה עיקריים של הרכבת הקלה. שלושת הקווים נקראים הקו האדום, הקו הירוק והקו הסגול. 

הקו הירוק מתחיל בחולון וראשון לציון, עובר דרך תל אביב ומגיע עד הרצליה בצפון. הוא מספק פתרונות תחבורה להתפתחות עתידית של אזורי החוף הצפוניים ומהווה פתרון נוח וזמין עבור תושבי האזור למקומות עבודה ואזורי בילוי רבים.   

הקו הסגול – מחבר את החלקים המזרחיים של גוש דן, עובר דרך רמת גן וגבעתיים ומגיע עד מרכז תל אביב. כמו הקו הירוק, גם הוא מאפשר נגישות למרכזי תעסוקה, לימודים ופנאי. כמו כן, הוא מאפשר חיבורים עם רכבת ישראל ועם קווים אחרים של הרכבת הקלה. 

הקו האדום – הוא הקו הראשי מבין השלושה והוא מחבר בין 5 רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. נתיב הנסיעה עובר באזורים העמוסים ביותר במטרופולין תל אביב. אורך המסלול 24 ק"מ והוא כולל 34 תחנות. 12 ק"מ מתוך המסלול עוברים במנהרה תת קרקעית. 

המטרו

בדומה לרכבת הקלה, גם פרויקט המטרו לוקח חלק במשימת טיוב התחבורה הציבורית והנגשת השינוע לתושבי מטרופולין תל אביב וגם הוא יורכב משלושה קווים שייקראו קו M1, קו M2 וקו M3.  

קו M1 קו זה יחבר את הערים הדרומיות והצפוניות בגוש דן למרכז תל אביב וכך ייצר מסלול נסיעה שיהווה ציר דרום-צפון. הוא ישמש 14 רשויות מקומיות לאורך מסלול המשתרע על פני 85 ק"מ ויכיל 62 תחנות. 

קו M2 אורכו של קו זה יהיה 26 ק"מ, הוא ישרת 9 רשויות מקומיות ויכיל 22 תחנות. ה- M2  ייצור ציר שיחבר את הערים המזרחיות והמערביות למרכז וכך בפועל יחבר את ערי הטבעת הפנימית ואת ערי הטבעת התיכונה אל מרכז תל אביב. 

קו M3 אורכו יהיה כ- 39 ק"מ, הוא ישרת 11 רשויות מקומיות ויכיל 25 תחנות. הוא ייצור רשת החולשת על הערים המצויות במסלול התיכון של האזור והמסלול יאופיין בצורה של חצי טבעת.  

אז איך זה ישפיע עלינו?

לפרויקט חשיבות רבה והשפעתו תהיה מורגשת במעגלים שונים של חיינו הן כפרטים בחברה והן באספקטים אקולוגיים, חברתיים, נדל"ניים ותעסוקתיים רחבים יותר. 

מבין השינויים הבולטים המיידיים, יש לציין את השפעת הפרויקט על פרויקטי נדל"ן. הגברת הנגישות ונוחות השימוש בתחבורה ציבורית מעניקה יתרון בולט לפרויקטי מגורים המצויים בסמוך למסלוליה שכן היא מאפשרת לתושבי הבניינים הללו ניידות זמינה למקומות העבודה ולמקומות בילוי מבלי להשתמש ברכב פרטי, דבר שחוסך להם עלויות, אי נוחות רבה וכן את הצורך במציאת חניה ב"עיר הגדולה".

דוגמאות? בבקשה!​

אנו יכולים להעיד שפרויקטים של חברת "קטה יזמות" המצויים בפתח תקווה בקרבת הקו האדום של הרכבת הקלה, מעוררים התעניינות הולכת וגוברת בקרב דיירים פוטנציאליים. תושבי פתח תקווה מבינים שהעתיד טומן בחובו הרגלים חדשים ושאנשים רבים יעדיפו בעתיד להתנייד למטרופולין תל אביב בתחבורה ציבורית על פני נסיעה באופן פרטי. 

מבין הפרויקטים של חברת "קטה יזמות" העונים להגדרה זו ניתן לציין מספר פרויקטים מובילים. חלק מהפרויקטים עדיין בתכנון, חלקם נמצאים בשיווק ממש בימים אלה וחלקם כבר נמכרו או אוכלסו. 

פרויקטים כגון אורלוב 8 (שכבר אוכלס) או אורלוב 4-6 (המצוי בבניה, אך מכירת הדירות בו הסתיימה) כבר אינם מוצעים לרכישה והם לגמרי עונים על הגדרת הקרבה למסלול הקו האדום.  

פרויקטים אחרים מצויים כעת בתכנון וטרם החלה מכירת הדירות בהם. למתעניינים, זה הזמן לפקוח עין ולבחון אפשרויות עתידיות. כפי שתוכלו להתרשם מהמפה המצורפת, הפרויקטים הללו שייכים לקטגוריה הזו: קרול 5-7, יצחק שדה 34, קפלן 45 ובלוי 1 ומיקומיהם אטרקטיביים ביותר. 

שמחים לציין שבאמתחתנו גם פרויקט חם ממש, פרויקט קפלן 39-41 שמצוי בשיווק ממש בימים אלה (נכון לחודש נובמבר 22). מודים שזה מרגיש ממש כמו לחמניות חמות.

פרויקטים חדשים לצד הרכבת הקלה פתח תקווה

כיצד הקרבה למסלול האדום תשפיע על הנכסים?

מי שיהיה בבעלותו נכס שיהיה בסמיכות למסלול הרכבת הקלה, במיוחד בסמיכות לקו האדום שיהווה את הציר הראשי והמבוקש ביותר, ייהנה מנכס שעלותו צפויה לעלות בהתאם לעליית הביקוש. ככל שהציבור יתרגל לשימוש יום יומי מוגבר בתחבורה הציבורית, כך יגדל ערך הדירות שמציעות נגישות גבוהה למסלוליה. 

יתרון נוסף מעבר לערך הנכס יהיה קלות מכירה. ככל שמיקום הנכס אטרקטיבי יותר, כך יהיה קל יותר למכור אותו בבוא הזמן. 

זאת בנוסף ליתרונות הרבים מהם ייהנו דיירי הבתים הללו במהלך תקופת המגורים בהם.  

כך שבין אם אתם מעוניינים בנכס להשקעה ובין אם אתם מחפשים נכס לשימוש אישי, עשו לעצמכם שירות טוב והתמקדו בפרויקטי נדל"ן המצויים במיקום אטרקטיבי בסמיכות למסלול הקו האדום של הרכבת הקלה. אנחנו בטוחים שבעתיד תודו לעצמכם על כך.  

*המידע בכתבה הינו כללי בלבד ואינו מהווה התחייבות ו/או ייעוץ כלשהו של חברת קטה יזמות או תחליף לייעוץ אחר. רק הסכם חתום כדין יחייב את החברה. ט.ל.ח.

למידע נוסף או תיאום פגישה

השאירו לנו פרטים: