פרוטוקול מסירת דירה חדשה מקבלן

אתם כבר לא יכולים לחכות לקבלת הדירה? כך תעשו את זה כמו שצריך. פרוטוקול מסירה הוא מעמד מחייב ויש להתייחס אליו ברצינות הראויה. אל תתנו ללחץ שלכם ושל הסביבה לקיצור תהליכים לפגוע ביעילות פגישת פרוטוקול המסירה. הנה מספר דברים שכדאי לדעת בנושא:

מהו פרוטוקול מסירה?

פרוטוקול מסירת דירה מקבלן הוא מפגש שנערך בדירה בין נציגי הקבלן המוסר לבין רוכשי הדירה. מטרתו היא למפות את הליקויים שנמצאו בדירה ולאפשר לקבלן לתקן אותם עוד לפני המסירה הרשמית והסופית וכל עוד בעלי המקצוע השונים נמצאים ממילא בבניין. 

בסיום הפגישה ממלאים מסמך הנקרא "פרוטוקול מסירת דירה מקבלן", המהווה מסמך משפטי מחייב לכל דבר. בפרוטוקול המסירה מפרטים את מצב הדירה בעת המסירה ומציינים את הליקויים שנמצאו בדירה וטרם תוקנו.

למה זה טוב?

פרוטוקול מסירה מאפשר לרוכשים לבחון את מצב הדירה לפני מסירתה בפועל ולאתר את הליקויים, כשרובם המכריע יתוקנו טרם המסירה. סביר להניח שהחלק המכריע של הליקויים הם ליקויים קלים אותם ניתן לתקן בקלות, במיוחד לאור העובדה שאנשי המקצוע מטעם הקבלן עדיין מבצעים עבודות שונות בבניין. באופן שכזה, גם לקבלן קל יותר לבצע את התיקונים הנדרשים וגם הרוכשים יקבלו את הדירה כאשר הליקויים כבר מתוקנים, דבר שיחסוך מהם התעסקות עם תיקונים אלה לאחר הכניסה לדירה.     

מתי מתבצע פרוטוקול המסירה?

פגישת פרוטוקול המסירה מתבצעת בדרך כלל מספר שבועות לפני תאריך מסירה הדירה בפועל. נציגי הקבלן מתאמים עם הרוכשים את מועד הפגישה בהתאם להתקדמות העבודות בדירה ולמועד המסירה. 

מה משמעות החתימה על פרוטוקול המסירה?

חתימת הרוכשים על גבי פרוטוקול המסירה מציינת שהם מאשרים שזה אכן מצב הדירה ושהסעיפים המפורטים בו הם הסעיפים אותם יש לתקן. חשוב לזכור שהפרוטוקול עליו חותמים הוא מסמך משפטי מחייב וכל אחד מהצדדים רשאי להשתמש בו במידת הצורך כאינדיקציה למצב הדירה בעת המסירה.  

מסירת דירה מקבלן

אילו ליקויים יש לציין בפרוטוקול המסירה?

בפגישת הפרוטוקול יש לערוך סיור מקיף בדירה ולבחון את ההתאמה בין נתוני הדירה בפועל לבין התכניות והמפרטים עליהם חתמתם בעת הרכישה. שימו לב לתקינות החיפויים והאבזור בדירה. לדוגמה,יש לבדוק האם קיימות מרצפות שבורות, האם החלונות והדלתות מותקנים כראוי ונפתחים ונסגרים בחופשיות ועוד.   

דבר נוסף שמומלץ לבדוק הוא תקינות התקנת ארונות המטבח. ארונות המטבח הם ארונות בעלי בלאי גדול עקב שימוש אינטנסיבי וחשוב לבחון שכל הארונות והמגירות נפתחים ונסגרים בצורה חלקה. 

מה על הרוכשים להביא איתם לפגישת פרוטוקול מסירה?

  • הביאו איתכם לפגישה את כל הניירת הרלוונטית לרכישת הדירה: את חוזה המכר, את התכניות ואת המפרטים עליהם חתמתם בעת רכישת הדירה. 
  • הביאו איתכם את תיעוד אביזרי וחומרי הגמר שבחרתם אצל הספקים השונים (ברזים, חרסינות, ריצוף ועוד). בדקו את התאמת האביזרים שהותקנו בפועל לאלה שבחרתם ושימו לב אם לא חלו טעויות באספקתם. 
  • הביאו אתכם כלי כתיבה לתיעוד ורשימות ומטר למדידות בדירה.

טיפים כלליים:

  • למדו את החומר לפני שאתם מגיעים לפגישה. ככל שתזכרו טוב יותר את המפרטים והתכניות, כך הפגישה תהיה יעילה יותר ותארך פחות זמן.
  • עברו באופן שיטתי בכל חלקי הדירה. הקפידו לא לדלג מאזור לאזור אלא לעבור באופן מסודר. כך תדעו שכיסיתם את כל האזורים. 
  • צלמו את המצב הקיים בדירה, תיעוד זה יעזור לכם לזכור את המצב המדויק של הדברים. 
  • פנו מראש זמן לפגישה ואל תגיעו בלחץ של זמן. זו פגישה שאורכת זמן, דורשת הרבה סבלנות ויש לה השלכות על המשך ההתנהלות בנוגע לתיקונים בדירה. 
  • זכרו שאת רוב הליקויים ניתן לתקן בקלות ובמהירות. הקפידו לתעד אותם וליידע את נציגי הקבלן, כדי שתוכלו לקבל בעת המסירה דירה מדוגמת ולשביעות רצונכם המלאה. 
  • דאגו לשכור את שירותיו של איש מקצוע העוסק בבדק בית ומכיר היטב את התקנים, את חובות היזם וידע לזהות את הליקויים הנפוצים. צרפו אותו לפגישת המסירה, כדי שילווה אתכם בתהליך, ינחה אתכם לאורך הפגישה ויצביע על הכשלים אותם יש לתקן.  

*המידע בכתבה הינו כללי בלבד ואינו מהווה התחייבות ו/או ייעוץ כלשהו של חברת קטה יזמות או תחליף לייעוץ אחר. רק הסכם חתום כדין יחייב את החברה. ט.ל.ח.

למידע נוסף או תיאום פגישה

השאירו לנו פרטים: